DSK Mobile DSK CIty

Плащания с карта в градския транспорт на София

Безконтактно плащане за пътуване в градски транспорт на София. Достатъчно е пътниците да притежават банкова карта – дебитна или кредитна, издадена от всяка банка или финтех компания в страната или чужбина.

Благодарение на платежната инфраструктура, реализирана от ДСК Мобайл (дъщерно дружество на Банка ДСК), всяко пътуване в столичния градски транспорт вече може да се плати с безконтактна кредитна или дебитна карта Visa, Mastercard или Maestro, издадена от всяка банка или финтех компания в страната или чужбина. Като платежно средство могат да се използват и електронни портфейли.

С новата услуга вече не е необходимо пътниците, които ползват над 1 110 автобуси, тролейбуси и трамваи и всички активни метро спирки в столицата, да носят дребни суми в брой или да търсят каси, за да закупят билет. Достатъчно е само при качване в превозното средство да доближат своята карта или мобилен телефон с електронен портфейл до инсталираните до врата/бариерата валидатори. Системата отчита пътуването за милисекунди, а в края на деня банката, издател на картата, получава калкулираното задължение.

А за да проследят плащанията си с карта за пътуванията в столичния градски транспорт, столичани и гостите на София могат да си свалят и инсталират от AppStore и Google Play мобилното приложение на ДСК Мобайл City by DSK. С апликацията те могат да погасят и евентуални задължения по карта за пътуване с градския транспорт на столицата.

 

 

Често задавани въпроси

Цената на единично пътуване, заплатено с безконтактна карта/електронен портфейл, е същата като тази на картата за единично пътуване (билет) с градския транспорт - 1,60 лв. Разликата е в това, че когато плащате с безконтактна карта/електронен портфейл, окончателно дължимата сума се калкулира, съответно заплаща, след 00,00 ч. на деня, следващ този, в който е ползван столичният транспорт.

Важно е също да знаете, че когато заплащате пътуване със своята Mastercard, в момента, в който доближите Вашата карта до валидаторите, системата отчита транзакция на стойност 1,60 лв и в края на деня, ако няма второ плащане не се извърша допълнително начисление. За всички останали карти – Visa и Maestro сумата ще бъде окончателно калкулирана и заплатена след 00,00 ч. на деня, следващ този, в който е ползван столичният транспорт.

Във всички превозни средства, които са част от Столичния градски транспорт -метро, автобуси, трамваи, тролейбуси, електробуси, включително и крайградските автобуси.

Ако използвате карта с недостатъчна наличност, то след първото пътуване ползването на столичния градски транспорт с нея става невъзможно до заплащане на дължимите суми. Ако картата е с изтекъл срок на валидност няма да имате възможност за използвате услугата. Плащането на задължението може да стане онлайн чрез мобилното приложение City by DSK на ДСК Мобайл.

В наземния градски транспорт картата трябва да се доближи до изображението за безконтактно плащане, което се намира в долната част на валидатора, а не до екрана на устройството. При успешно заплащане на пътуването в превозното средство, на екрана на валидатора се изписва „Валидна карта“, придружено със съответния звуков сигнал.

В метрото картата трябва да се доближи до екрана на устройството. При успешно заплащане на пътуването в превозното средство, бариерата може да бъде завъртяна и на екрана на валидатора се изписва „Моля, преминете“, придружено с цветови сигнал.

Инспекторските устройства нямат достъп до данните за платежните карти на пътниците, а единствено до съответстващите им електронни превозни документи. Информацията за банковите карти е напълно защитена. Освен че е сертифицирана от Visa и Mastercard, цялостната услуга на столичния транспорт е валидирана от ДСК Мобайл и Банка ДСК и по стандарта за сигурност (PCI) за обработка на чувствителни картови данни.

Разбира се, при успешно заплащане на пътуването, банковата карта е превозният документ, с който се доказва правото на застраховка.

Като свалите и инсталирате мобилното приложение City by DSK от AppStore и Google Play. Освен това чрез апликацията може да погасите и неплатено задължение за пътуване в столичния транспорт.

Електронна фискална бележка за платеното пътувате може да достъпите и съответно разпечатате, като се регистрирате на интернет страницата на Центъра за градска мобилност - https://webportal.sofiatraffic.bg.

За да сте редовен пътник и съгласно регламентите на Центъра за градска мобилност, трябва да заплатите две пътувания – до крайната спирка на съответното превозно средство и още едно пътуване – от началото на новия му курс.

До всяко устройство за валидиране в превозните средства на наземния градски транспорт има поставен информационен стикер. От него може да разберете как в 3 лесни стъпки можете да използвате безконтактната си карта като превозните документи в градския транспорт на София.

За да използвате услугата, трябва да имате валидна безконтактна кредитна или дебитна карта Visa, Mastercard или Maestro, издадена от всяка банка или финтех компания в страната или чужбина. Като платежно средство могат да се използват и електронни портфейли.

  1. Доближете безконтактната си банкова карта до устройството за валидиране.
    • Изчакайте съобщението за успешно плащане.
    • За проверка на плащането, доближете картата си пак. Няма да бъдете таксувани втори път.
    • При неуспешна валидация, използвайте друга карта или закупете билет по друг начин.
  2. При проверка за билети и карти, доближете банковата си карта до устройството на контрольора.
DSK Mobile

Към момента с една и съща карта не може да са заплати пътуването на повече от един човек. Въпреки това системата позволява в бъдеще, ако бъдат одобрени нови, по-гъвкави тарифни позиции, тази възможност да бъде добавена.

След 1 септември 2021 г., ако заплатите с банковата си карта повече от две пътувания в градския транспорт на София в рамките да един и същи ден, ще бъдете таксувани с общо 4 лв., стойността на дневната карта, а не с по 1,60 лв. за всяко отделно пътуване.

Можете да се обърнете към Информационен център за градска мобилност на телефон за информация: 0700 13 233. Предложения, сигнали и жалби към може  да подавате чрез секция „Виртуално деловодство или на адрес: гр. София, бул. "Княгиня Мария Луиза" № 84 - служба „Жалби”.